Suzuki Ignis – Suomen edullisin nelivetoinen katumaasturi

Suzuki Ignis on Suomen katumaasturimarkkinoiden pienin ja edullisin vaihtoehto. Silti ominaisuuksista ei ole tingitty, vaan Suzukin tyyliin uusi näppärä Ignis on tietenkin nelivetoinen. Maasturimaisuus tulee esiin monella tavalla, sillä maavaraa on 180 mm, korin ylitykset ovat erittäin lyhyet ja vakiovarusteista löytyy mm. alamäkihidastin. 

Ignis – nyt myös nelivetohybridinä!

Suzuki IGNIS, on katumaasturimarkkinoiden pienin ja edullisin haastaja, jonka saa nyt myös huippuvarusteltuna GLX Hybridinä! Ignis on nelivetoinen ja maavara on peräti 180 mm. Varusteina mm. AllGrip Auto -nelivetojärjestelmä, 16” kevytmetallivanteet, hämärätunnistimella toimivat LED-ajovalot, 7” kosketusnäyttö, peruutuskamera, navigointi, automaatti-ilmastointi, avaimeton kulku ja käynnistys. Ignis on kotonaan niin kaupungissa kuin maalla, oli kesä- tai talvikeli. Tule ja koeaja Suzuki Ignis. Lue lisää ›

 

 

 

Etsi lähin Suzuki Ignis jälleenmyyjä ›

 

 

 

Kompakti ikoninen paketti

Kei-luokan tapaan huomiota herättävä muotoilu yhdistyy Igniksessä käytännöllisyyteen. Pieniin korin ulkomittoihin on taiottu uskomattoman suuret sisä- ja tavaratilat. Suunnittelun punaisena lankana on ollut minimalistinen ja toimiva kauneus. Muotoiluun on otettu piirteitä Suzukin historiasta, ensimmäisestä Cervo-mallista, joka nousi legendan asemaan. Pieni japanilaisen kei-luokan auto esiteltiin vuonna 1976 ja se oli myynnissä vuoteen 1982 saakka.

Suzuki Ignis on vain 3,7 metriä pitkä, mutta akseliväliä on 2,435 metriä eli pyörät on sijoitettu aivan korin kulmiin. Leveyttä on 1,69 metriä ja korkeutta 1,595 metriä, joiden ansiosta matkustajille on saatu hyvät tilat niin etu- kuin takaistuimille. Mukavuutta lisää vielä takaistuimen 165 mm pituussäätö, jolla tiloja voi jakaa tilanteen mukaan matkustajien ja tavaroiden kesken. Tavaratilan koko on VDA-normin mukaan 204 litraa, mutta se on laajennettavissa tarpeen vaatiessa yli kuutiometrin kokoiseksi.

Koska Igniksessä istutaan varsin korkealla, on autoon istuutuminen ja sieltä poistuminen tavallista helpompaa. Hyvä ja ryhdikäs ajoasento yhdessä suurten ikkunoiden kanssa parantaa näkyvyyttä ja auton kulmien arvioimista, mikä lisää omalta osaltaan turvallisuutta.