Suzuki Swift 4X4 tekniikka

Moderni DUALJET-bensiinimoottori

Suzuki Swiftin moottorina on uusi 1,2-litrainen DUALJET-bensiinimoottori.  Moottori kehittää 66 kW (90 hv) ja suurin vääntömomentti on 120 Nm. Voimaa on reilusti, kun auton omapaino jää alle tuhannen kilon. Moottorissa on aina kaksi suutinta sylinteriä kohden, jolloin polttoaineenkulutus ja co2-päästöt ovat mahdollisimman vähäiset. Yhdistetty polttoaineenkulutus on vain 4,9 l/100km ja co2-päästöt 110 g/km.

AllGrip Auto -nelivetojärjestelmä

Suzuki Swiftissä on aina vakiona AllGrip Auto -nelivetojärjestelmä. Hyvissä olosuhteissa Suzuki Swift on vain etuvetoinen, millä pienennetään kulutusta. Mikäli etu- ja takapyörien välille syntyy pyörintänopeuseroa, AllGrip Auto alkaa välittömästi siirtää vetoa myös takapyörille.

Uuden sukupolven perusrakenne ja kori

Suzuki Swiftin uusi perusrakenne on kehitetty erittäin huolellisesti. Uuden perusrakenteen kulmakivi on kaareva runko, joka vaatii huomattavasti vähemmän vahvikkeita ja hajauttaa törmäysenergiaa paremmin.Sen painoa on pudotettu noin 30 kilogrammaa edelliseen malliin verrattuna.

Suzuki Swift -perusrakenne

Korissa on käytetty kolme kertaa enemmän ultralujaa terästä ja kaksi kertaa enemmän suurlujuusterästä kuin edellisessä Suzuki Swiftissä. Tämän ansiosta kori on 40 kilogrammaa aiempaa kevyempi. Korin jäykkyyttä on kasvatettu korin muotoilulla ja rakenteella.

Uudelleen suunniteltu jousitus

Suzuki Swiftin uuteen perusrakenteeseen on yhdistetty uusi kevyempi jousitusjärjestelmä, jossa on säilynyt Suzuki Swiftille tunnusomainen hyvä ohjaustuntuma ja mukava ajettavuus. Edessä olevan MacPherson-joustintuen osat on suunniteltu uudelleen, esimerkiksi kallistuksenvakaaja on aikaisempaa lyhyempi ja ontto, etuakselisto on kevyempi ja jäykempi. Takana oleva yhdystukirakenne on myös suunniteltu uudelleen. Esimerkiksi poikkipalkki ja tukivarret ovat suunniteltu uudelleen keveyden ja jäykkyyden lisäämiseksi. Suzuki Swiftissä jousitus on aina optimoitu etu- ja nelivetoversioille erikseen.