TEKNIIKKA

Uusi 1,4 litran Boosterjet -bensiinimoottori

Suzukin Vitaran uudessa 1,4-litraisessa suoraruiskutuksella varustetussa Boosterjet-turbomoottorissa on 17 % enemmän tehoa (103 kW / 140 hv) ja hulppeat 41% enemmän vääntöä (220 Nm) erittäin laajalla 1500-4000 kierrosalueella verrattuna Vitaran perinteiseen 1,6-bensiinimoottoriin. Boosterjet reagoi kaasupolkimen painallukseen voimalla polttoainetaloudellisuutta ja alhaisia päästöjä unohtamatta.

Tehokas ja taloudellinen 1,6-litran bensiinimoottori

Suzuki Vitaran vääntävä moottori antaa kuljettajan käyttöön koko kierrosalueen kattavan vedon, joka tekee ajamisesta helppoa ja nautittavaa kaikkialla – maanteiltä mökkipoluille. Moottorin matala sisäinen kitka ja massa tuovat entistä suuremmat polttoaineen säästöt ja vähentävät päästöjä.

Vaihteistot

Viisivaihteinen manuaalivaihteisto: Optimoidut vaihteiden välityssuhteet parantavat polttoainetaloudellisuutta ja kevyt vaihteensiirto lisää ajonautintoa.

Kuusivaihteinen automaattivaihteisto: automaattivaihteisto tekee ajamisesta vaivatonta. Vaihteiston välityssuhteissa on kiinnitetty erityisesti huomiota liikkeellelähtöihin sekä polttoainetaloudellisuuteen

Alamäkihidastin
Jyrkissä alamäissä alamäkihidastin pitää nopeuden hallinnassa käyttämällä jarruja automaattisesti. Näin kuljettaja voi keskittyä maastoon ja ohjaamiseen.

Mäkipidätin
Mäkilähtö on helppoa mäkipidättimen avulla. Se pitää jarrut päällä kahden sekunnin ajan, kun kuljettaja siirtää jalan jarrulta kaasulle. Verraton apu esimerkiksi taskuparkkeeraamiseen jyrkässä mäessä.

Alusta ja kori

Tasapainoinen jousitus
Jousitusjärjestelmä on viritetty eurooppalaisia teitä varten, jotta saadaan paras yhdistelmä vakautta, mukavuutta ja hiljaisuutta. Edessä on MacPherson-joustintuet kierrejousilla ja takana yhdystukirakenne erillisillä kierrejousilla.

Jäykkä ja kevyt kori
Suurlujuusterästä käyttämällä korista on saatu jäykkä ja kevyt. Tämä auttaa vakaan ajokäytöksen ja erinomaisen polttoaine- talouden toteutuksessa, sekä lisää samalla turvallisuutta.