Across, ladattava plug-in hybridi, yhdistää 75 km:n sähköisen toimintasäteen, nelivedon, 306 hevosvoiman ja huippuluokan tekniikan. Jätä rajoitteet muille, Acrossissa sinun ei tarvitse tehdä kompromissia suorituskyvyn ja taloudellisuuden välillä.
Acrossissa yhdistyvät katumaasturin särmikkäät piirteet, urheilulliset yksityiskohdat ja erottuva keula – tämä auto huomataan. Suzuki Acrossin ulkonäkö on tasapainoinen yhdistelmä tyylikkyyttä ja käytännöllisyyttä, se on suunniteltu näyttämään modernilta ja kestävältä, mikä sopii hyvin sekä kaupunki- että maastoajoon. Across on suunniteltu ihmisille, jotka arvostavat sekä tyyliä että toiminnallisuutta.
Acrossin etusäleikkö on suuri ja hallitseva, mikä antaa autolle jämäkän ilmeen. Etupuskuri on muotoiltu aerodynaamisesti ja sisältää alleajosuojan, joka korostaa Acrossin maasturiluonnetta.
Acrossin sivuprofiili on virtaviivainen ja urheilullinen, korostetut pyöränkaaret ja helmojen suojamuovit antavat autolle vankkaa ilmettä. Kattolinja laskee hieman taaksepäin, mikä tekee autosta dynaamisen näköisen.
Korkeatasoisissa kevytmetallivanteissa yhdistetään kiiltävää mustaa maalia ja kiillotettua metallipintaa.
Tehokkaat LED-lähi- ja -kaukovalot lisäävät tyylikkyyttä ja samalla myös turvallisuutta. LED-päiväajovalot
viimeistelevät Acrossin tyylin ja kaukovaloavustin tuo matkantekoon helppoutta.
Kun avaat auton ovet, maavalot syttyvät automaattisesti, mikä tarjoaa sekä tyyliä että mukavuutta pimeän aikaan.
Acrossin tummassa ohjaamossa yhdistyvät mukavuus, ylellisyys ja ajamisen helppous. Mukava, ergonomisesti muotoiltu sisustus sekä korkealaatuiset materiaalit ja tyylikkäät yksityiskohdat luovat parhaan mahdollisen ajoelämyksen.
Acrossin mukavat ja näyttävät istuimet ovat verhoiltu synteettisellä nahalla. Etuistuimien hyvä sivuttaistuki ja jämäkät jouset tekevät autossa istumisesta mukavampaa. Kuljettaja löytää hetkessä mainion ajoasennon istuimen monipuolisten sähkösäätöjen sekä sähköisesti säädettävän ristiselän tuen avulla.
Lämmitetty ohjauspyörä pitää kätesi lämpiminä ja mukavina, kun sää muuttuu kylmäksi. Etuistuimien lisäksi takaistuimien reunapaikoilla on istuinlämmitys.
Tietoviihdejärjestelmässä on vakiona navigointijärjestelmä (ei suomenkielinen). Tietoviihdenäytöltä näkee myös auton tietoja, kuten polttoaineenkulutuksen, jäljellä olevan ajomatkan, hybridijärjestelmän toiminnan, varoitukset, ja peruutuskameran kuvan.
Yhdistä älypuhelimesi 10,5 tuuman HD-kosketusnäyttöön ja käytä sovelluksiasi, kuten musiikkia, karttoja ja podcasteja. Voit myös soittaa puheluita tai lähettää ja vastaanottaa viestejä äänikomennolla tai koskettamalla tietoviihdenäyttöä. Yhteensopiva Apple CarPlayn ja Android Auton kanssa.
Selkeästä ja helppolukuisesta monitoimimittaristosta näet tärkeimmät ajotiedot yhdellä silmäyksellä. Voit valita joko analogisen tai digitaalisen nopeusmittarin, ja perinteisten ajotietojen lisäksi mittaristo näyttää myös esimerkiksi jäljellä olevan ajomatkan sähköllä, akun varaustilan, G-voimat, ECO-pisteet ja E-Four-nelivedon tilan.
Acrossin kaksialueinen automaatti-ilmastointilaite havaitsee, mitkä istuimet ovat käytössä, ja tarjoaa ilmastointia vain miehitetyille paikoille säästäen energiaa mukavuudesta tinkimättä. Suuret kytkimet ovat helppokäyttöiset – myös hanskat kädessä.
Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta. Numerot puhuvat puolestaan, sillä bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin suurin yhteisteho on 225 kilowattia (306 hv), minkä avulla Across kiihtyy paikaltaan sadan kilometrin tuntinopeuteen 6,0 sekunnissa. Hiilidioksidipäästö on WLTP-normin mukaisesti ainoastaan 22 g/km ja polttoaineenkulutus vastaavasti 1,0 l/100km, mikäli auton ajoakkua ladataan.
Hybridijärjestelmän suuren (18,1 kWh) ajoakun kapasiteetin ansiosta toimintamatka pelkällä sähköllä ajettaessa on jopa 75 km WLTP-normin mukaisesti. Kun ajon aikana tarvitaan enemmän kiihtyvyyttä ja nopeutta, bensiinimoottori käynnistyy antaen lisätehoa. Näin voit nauttia mielenrauhasta pidemmillä matkoilla.
Bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin suurin yhteisteho on 225 kilowattia (306 hv).
Sähkömoottorin rinnalla on A25AFXS Dynamic Force -bensiinimoottori, joka pääasiassa lataa akkuja. Bensiinimoottori tuottaa 136 kilowattia tehoa ja 227 newtonmetrin vääntömomentin. Moottorissa on sekä suorasuihkutus että imukanavasuihkutus ja polttoaineen syöttöä vaihdellaan kuormituksen mukaan. Akun lataamisen lisäksi bensiinimoottoria käytetään sähkömoottorin apuna, kun tarvitaan paljon tehoa esimerkiksi ohituksissa.
Acrossin E-Four -nelivetojärjestelmä jakaa vääntömomentin optimaalisesti takapyörille ajo-olosuhteiden mukaan. Järjestelmä tarjoaa paremman pidon ja ajovakauden, mikä tekee ajamisestasi sekä mukavampaa että turvallisempaa.
Acrossin vetokyky on 1500 kg – täydellinen niille, jotka omistavat asuntovaunun tai kuljettavat suurempia kuormia. Jarruton vetokyky on 750 kg.
Valitse väri
Perusasennossa tavaratilan tilavuus on 490 litraa. Takaistuimet kaadettuina tavaratilaa on jopa 1604 litraa. Tavaratilan lastausaukko on korkea ja leveä, jotta voit hyödyntää tavaratilan suurta kokoa mahdollisimman helposti.
Sähkötoiminen takaluukku aukeaa kätevästi heilauttamalla jalkaa takapuskurin keskikohdan alla. Ominaisuus on erinomainen apu, kun kätesi ovat täynnä tavaroita.
Acrossissa on yksi luokkansa parhaista turvavarustepaketeista. Edistyneet turvavarusteet auttavat suojaamaan sinua ja matkustajia, joten voit huoletta keskittyä ajamiseen.
Tutka- ja kamera-anturit havaitsevat ajoneuvoja, polkupyöriä ja jalankulkijoita suoraan tai vinosti ajoneuvon edellä. Jos törmäys vaikuttaa mahdolliselta, kuljettajaa varoitetaan ääni- ja kuvavaroituksella. Jos kuljettaja jarruttaa riittämättömällä voimalla, jarrutustehostin kytkeytyy automaattisesti päälle hidastaakseen ajoneuvoa. Ja jos törmäyksen todennäköisyys kasvaa, järjestelmä jarruttaa automaattisesti vaurioiden minimoimiseksi.
Mukautuva vakionopeudensäädin auttaa vähentämään kuljettajan väsymystä pitkillä matkoilla ja liikenteessä ajettaessa, ja yhdessä liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän kanssa se auttaa kuljettajia noudattamaan nopeusrajoituksia. Järjestelmä mittaa millimetriaaltotutkan ja monokulaarikameran avulla etäisyyden edellä olevaan ajoneuvoon ja kiihdyttää tai hidastaa tarpeen mukaan asetetun etäisyyden ylläpitämiseksi. Jos tie edessä on vapaa, se säilyttää valitun ajonopeuden. CVT-vaihteistolla varustetuissa malleissa mukautuva vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä, kun ajoneuvo pysähtyy. Manuaalivaihteisissa malleissa mukautuva vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä noin 30 km/h ajonopeudella.
Kun mukautuva vakionopeussäädin on aktivoitu, kaistakeskitin auttaa kuljettajaa säilyttämään ajoneuvon aseman keskellä kaistaa.
Ajon aikana kaistavahti havainnoi kaistaviivoja. Jos ajoneuvo alkaa ajautua ulos kaistalta kuljettajan huolimattomuuden vuoksi, järjestelmä hälyttää kuljettajalle äänihälytyksellä tai ohjauspyörän tärinällä. Tarvittaessa kaistavahti tarjoaa ohjausapua auttaakseen kuljettajaa palaamaan kaistan keskelle.
Kun kaukovalot ovat päällä ja ajoneuvon edessä on vastaan tulevia tai edellä ajavia ajoneuvoja tai jos autolla ajetaan hyvin valaistulla alueella, kaukovalot kytkeytyvät pois päältä. Kaukovalot kytkeytyvät automaattisesti takaisin päälle, kun vastaantulevia tai edellä ajavia ajoneuvoja ei ole, tai kun ympäröivä alue on huonosti valaistu. Kaukovaloavustin on aktiivinen vain yli 40 km/h ajonopeuksilla.
Ajotietokoneessa näkyvät tunnistettujen liikennemerkkien kuvakkeet. Nopeusrajoituskuvakkeet vilkkuvat päälle ja pois päältä, jos sallittu nopeusrajoitus ylittyy. Lisäksi kuuluu äänihälytys, jos nopeusrajoitus ylitetään edelleen.
Kuolleen kulman valvontajärjestelmä käyttää takapuskurissa olevia millimetriaaltotutka-antureita tunnistaakseen ajoneuvot, jotka sijaitsevat tai lähestyvät kuolleita kulmia ajoneuvon kummallakin puolella. Kun ajoneuvo havaitaan, vastaavan puolen sivupeiliin ilmestyy varoituskuvake. Jos kuljettaja kytkee suuntavilkun kyseiselle puolelle, kyseisen puolen sivupeilin kuvake vilkkuu ja varoitusäänimerkki kuuluu.
Peruutettaessa, esim. pois pysäköintiruudusta, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä havaitsee sivuilta lähestyvät autot ja antaa äänimerkin ja ilmoituksen auton monitoiminäytöllä.
*Kameroiden ja antureiden kyky havaita esteitä, kaistoja ja liikennemerkkejä on rajoitettu. Älä luota yksin tähän järjestelmään. Aja aina turvallisesti. Ajoneuvon välinen etäisyys vaihtelee ajoneuvon nopeuden mukaan.